Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Teachers’ narrative of learning to program in a professional development effort and the relation to the rhetoric of computational thinking
Natalia Monjelat, Annika Lantz-Andersson
Education and Information Technologies : Official Journal of the IFIP technical committee on Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Driving change from ‘the middle’: middle leading for site based educational development
Christine Edwards-Groves, Peter Grootenboer, Ian Hardy, Karin Rönnerman
School Leadership and Management, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Pedagogic practices in a deregulated upper secondary school: Students' attempts to influence their teaching
V. S. Bjarnadottir, Elisabet Öhrn, Monica Johansson
European Educational Research Journal, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Using rural frameworks and research to develop understandings of educational justice and equity across socio-spatial settings
Dennis Beach, Elisabet Öhrn
Paper presented at the conference for Australian Association of Research in Education, Brisbane , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Förstelärarna har stärkt professionen
Gustaf Kastberg, Sanna Eklund
Pedagogiska magasinet, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Förord till Religionskunskapsämnet i fokus - utmaningar och möjligheter, Jubileumsbok, Föreningen Lärare i Religionskunskap
Olof Franck, Emma Hall, Bodil Liljefors Persson
ISSN 0348-8918, Inledande text i tidskrift 2019
Inledande text i tidskrift

Religionskunskapsämnet i fokus - utmaningar och möjligheter. Jubileumsbok Föreningen Lärare i Religionskunskap
Olof Franck, Emma Hall, Bodil Liljefors Persson
ISSN 0348-8918, Special / temanummer av tidskrift 2019
Special / temanummer av tidskrift

Visar 401 - 450 av 479

Namn Titel Organisation
Schubring, Astrid Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Sebestyen, Åsa Provutvecklare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Segolsson, Mikael Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sernhede, Ove Seniorforskare Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sheridan, Sonja Professor emerita Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sjödin, Sara Doktorand Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sofkova Hashemi, Sylvana Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Solli, Anne Forskare, biträdande Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sotevik, Solveig Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sternö, Linda Universitetslektor Akademin Valand
Storck Christensen, Ditte Doktorand Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Strietholt, Rolf Gästforskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sunnerstam, Maria Pedagogisk utvecklare PIL Pedagogisk utveckling och interaktivt lärande
Svensson, Allan Professor emeritus Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Swärd, Ann-Katrin Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sylvén, Liss Kerstin Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Säljö, Roger Seniorforskare Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Söderman, Alexandra Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Söderman, Johan Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Tallvid, Martin Universitetslektor, adjungerad Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Taneja Johansson, Shruti Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Tanggaard, Ulla Universitetsadjunkt Högskolan för scen och musik
Tedeborg, Bengt O Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Tholin, Jörgen Forskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Thoutenhoofd, Ernst Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Thång, Per-Olof Seniorprofessor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Tobin, Gunnar Professor Sektionen för farmakologi
Tveita, Emma Universitetsadjunkt Högskolan för scen och musik
Udén, Anna Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Uhnoo, Sara Universitetslektor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Utterberg, Marie Doktorand Institutionen för tillämpad informationsteknologi
Uusimäki, Sirkka-Liisa Marjatta Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Wahlqvist, Mats Forskare Avd för samhällsmedicin och folkhälsa
Wahlström, Mattias Universitetslektor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Wallengren Gustafsso, Catarina Universitetslektor Lärande och ledarskap för hälsoprofessioner
Wallerstedt, Cecilia Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Warnby, Marcus Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Weinmayr, Eva Maria Doktorand Akademin Valand

Visar 401 - 450 av 479

Visar 91 - 100 av 4362

2019

Formal–informal, exclusion–inclusion: An empirical investigation of Swedish music education
Cecilia Wallerstedt
Schools and Informal Learning in a Knowledge-Based World. J. Calvo de Mora & K. J. Kennedy (Eds.), London, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Att integrera skola och arbete - Utmaningar i vårdlärares möte med nyanlända
Karin Lumsden Wass, Gun-Britt Wärvik, Sarojni Choy
Att utveckla utbildningspraktiker. Analys, förståelse och förändring genom teorin om praktikarkitekturer. I. Henning Loeb, L. Langelotz & K. Rönnerman. (red), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

On Epistemological Issues in Technologically Infused spaces. Notes on Virtual Sites for Learning
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg
Virtual Sites as Learning Spaces. Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes. Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Ylva Lindberg (red.), Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Handling languaging during empirical research. Ethnography as action in and across time and physical-virtual sites
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Annaliina Gynne
Virtual Sites as Learning Spaces. Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes. Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Ylva Lindberg (red.), Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Norwegian and Swedish teachers’ choice of textbooks in a deregulated system
Monica Reichenberg, Rune Andreassen
IARTEM 1991-201625 YEARS DEVELOPING TEXTBOOK AND EDUCATIONAL MEDIA RESEARCH. Jesús Rodríguez Rodríguez, Tânia Braga Garcia, Eric Bruillard (eds.), Santiago de Compostela , Tórculo Comunicación Gráfica, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Diagnoses and their instructional implications - Children's agency and participation in school activities.
Eva Hjörne, Roger Säljö
Emotional and Behavioural Difficulties, Special / temanummer av tidskrift 2019
Special / temanummer av tidskrift

En fråga om förtroende och ansvar
Annika Lilja
Didaktisk utvecklingsdialog. Anette Olin, Jonas Almqvist, Lisbeth Gyllander Torkildsen, Karim Hamza (red.), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 91 - 100 av 4362

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/hitta-forskaren/?publicationPageNumber=10&selectedTab=3&researchersPageNumber=9&subjectId=50301
Utskriftsdatum: 2019-12-08