Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Teaching and learning in the special education setting: agency of the diagnosed child
Eva Hjörne, Roger Säljö
Emotional and Behavioural Difficulties, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Parents’ and teacher aides’ perceptions and expectations of the language and communication abilities of children with Down syndrome
Anne van Bysterveldt, Marleen Westerveld, Susanne Garvis
Journal of Speech, Language and Hearing Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Teacher specialization and student perceived instructional quality: what are the relationships to student reading achievement?
Stefan Johansson, Eva Myrberg
Educational Assessment, Evaluation and Accountability, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

“The system shows us how bad it feels”: special educational needs assessment in North Rhine-Westphalia, Germany
Thomas Barow, Daniel Östlund
European Journal of Special Needs Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Assembling lines in research education: Challenges, choices and resistance among Swedish doctoral students
Petra Angervall, Eva Silfver
Studies in Graduate and Postdoctoral Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Preschool and home partnerships in Sweden, what do the children say?
Tina Yngvesson, Susanne Garvis
Early Child Development and Care, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Challenging ‘Fast policy’: Continuing teacher learning through a Master Programme in Action research in Sweden
Anette Olin
Symposium Policy, Politics and Practice: The ‘Fast Policy’ of Initial and Continuing Teacher Education, at ECER-conference, Hamburg 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Pedagogy, Education and Praxis: An Eleven-year Progress Report from an International Research Network – Part 2
Stephen Kemmis, Susanne Fransisco, Anette Olin, Ian Hardy, Ingrid Henning Loeb et al.
ECER-conference, Hamburg 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Barns naturkontakt i den segregerade staden
Mattias Sandberg
Utomhuspedagogik. Lärmiljö, närmiljö och det utvidgade klassrummet, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 101 - 150 av 474

Namn Titel Organisation
Elam, Mark Professor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Emanuelsson, Jonas Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Erichsen Andersson, Annette Universitetslektor/sjuksköterska Diagnostik och vård vid akuta och kritiska tillstånd
Erickson, Gudrun Seniorforskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Ericsson, Stina Professor Institutionen för svenska språket
Erikson, Malgorzata Universitetslektor Förvaltningshögskolan
Eriksson, Ann-Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Erlandson, Peter Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Fatheddine, Djamila Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Fjellman, Anna Maria Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Flodén, Jonas Universitetslektor Företagsekonomiska institutionen
Forsberg Wärleby, Gunilla Forskare Sektionen för klinisk neurovetenskap
Franck, Olof Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Garvis, Susanne Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Garvis, Susanne Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Gillberg, Gunnar Universitetslektor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Giota, Joanna Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Grahn, Karin Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Groglopo, Adrian Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Gunve, Fredric Universitetslektor HDK - Högskolan för design och konsthantverk
Gustafsson Nyckel, Jan Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Gustafsson, Jan-Eric Seniorprofessor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Gustavsson, Susanne Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

Visar 101 - 150 av 474

Visar 1 - 10 av 4304

2019

Teaching and learning in the special education setting: agency of the diagnosed child
Eva Hjörne, Roger Säljö
Emotional and Behavioural Difficulties, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Parents’ and teacher aides’ perceptions and expectations of the language and communication abilities of children with Down syndrome
Anne van Bysterveldt, Marleen Westerveld, Susanne Garvis
Journal of Speech, Language and Hearing Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Teacher specialization and student perceived instructional quality: what are the relationships to student reading achievement?
Stefan Johansson, Eva Myrberg
Educational Assessment, Evaluation and Accountability, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

“The system shows us how bad it feels”: special educational needs assessment in North Rhine-Westphalia, Germany
Thomas Barow, Daniel Östlund
European Journal of Special Needs Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Assembling lines in research education: Challenges, choices and resistance among Swedish doctoral students
Petra Angervall, Eva Silfver
Studies in Graduate and Postdoctoral Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Preschool and home partnerships in Sweden, what do the children say?
Tina Yngvesson, Susanne Garvis
Early Child Development and Care, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Challenging ‘Fast policy’: Continuing teacher learning through a Master Programme in Action research in Sweden
Anette Olin
Symposium Policy, Politics and Practice: The ‘Fast Policy’ of Initial and Continuing Teacher Education, at ECER-conference, Hamburg 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Pedagogy, Education and Praxis: An Eleven-year Progress Report from an International Research Network – Part 2
Stephen Kemmis, Susanne Fransisco, Anette Olin, Ian Hardy, Ingrid Henning Loeb et al.
ECER-conference, Hamburg 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Barns naturkontakt i den segregerade staden
Mattias Sandberg
Utomhuspedagogik. Lärmiljö, närmiljö och det utvidgade klassrummet, Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 1 - 10 av 4304

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?