Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Diagnoses and their instructional implications - Children's agency and participation in school activities.
Eva Hjörne, Roger Säljö
Emotional and Behavioural Difficulties, Special / temanummer av tidskrift 2019
Special / temanummer av tidskrift

Diagnoses and their instructional implications-children’s agency and participation in school activities
Eva Hjörne, Roger Säljö
Emotional and Behavioural Difficulties, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Current attempts to remove barriers to postsecondary education for persons with intellectual disability in Sweden
Thomas Barow, Shruti Taneja Johansson
Disability studies & participation in higher education. Interdisciplinary international symposium, University of Innsbruck, 27-29 June, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Transitions to, within and beyond higher education- an ADHD lens
Shruti Taneja Johansson
Disability Studies & Participation in Higher Education. Interdisciplinary international Symposium, University of Innsbruck, 27-29 June, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Encountering algebraic reasoning in contemporary classrooms: Epilogue
Roger Säljö, Cecilia Kilhamn
C. Kilhamn & R. Säljö (Eds.), Encountering algebra. A comparative study of classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA, Cham, Switzerland, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Adults' responses to bullying: the victimized youth's perspectives
Y. Bjereld, Kristian Daneback, F. Mishna
Research Papers in Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Researching classrooms in search of learning: Theoretical and methodological considerations
Roger Säljö, Maria Luiza Cestari
C. Kilhamn & R. Säljö (Eds.), Encountering algebra: A comparative study of classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA, Cham, Switzerlan, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Polarisering i skolfrågor: Förändringar i svensk opinion mellan 2014 och 2018
Sverker Lindblad
Ulrika Andersson, Björn Rönnerstrand, Patrik Öhberg & Annika Bergström (red) Storm och stiltje. , Göteborg, Göteborgs Universitet: SOM-institutet, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 351 - 400 av 468

Namn Titel Organisation
Peterson, Louise Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Pettersson, Monica Universitetslektor/sjuksköterska Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Pihl, Agneta Doktorand Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Player- Koro, Catarina Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Pramling Samuelsson, Ingrid Seniorforskare Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Pramling, Niklas Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Pramling Samuelsson, Ingrid Seniorforskare Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Punzi, Elisabeth Universitetslektor Psykologiska institutionen
Reichenberg, Monica Seniorprofessor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Reichenberg, Olof Postdoktor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Reis, Maria Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Rinne, Ilona Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Riomar, Sandra Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Rocksén, Miranda Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Rohdén, Helena Kommunikatör Svensk Nationell Datatjänst, SND
Rolfe, Victoria Doktorand Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Rosén, Monica Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Rovio-Johansson, Airi Professor Gothenburg Research Institute, GRI
Rudbäck, Niklas Doktorand Högskolan för scen och musik
Runesdotter, Caroline Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Rystedt, Hans Seniorforskare Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Rönnerman, Karin Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sandberg, Malin Doktorand Institutionen för svenska språket
Sanders, Dawn Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sandoff, Mette Universitetslektor Förvaltningshögskolan
Schmidt, Catarina Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Schubring, Astrid Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Sebestyen, Åsa Provutvecklare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Segolsson, Mikael Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sernhede, Ove Seniorforskare Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sheridan, Sonja Professor emerita Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sjödin, Sara Doktorand Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

Visar 351 - 400 av 468

Visar 81 - 90 av 4226

2019

Vad som är lagom i sagan om Guldlock och de tre björnarna
Camilla Björklund, Hanna Palmér
Nämnaren, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Stora grupper i förskolan ökar pressen på lärarna
Johanna Jaara Åstrand, Pia Williams, Sonja Sheridan, Ingrid Pramling Samuelsson
Dagens Samhälle 2019-05-16, Artikel i dagstidning 2019
Artikel i dagstidning

Inequalities of Professional Learning on Social Media Platforms
Annika Bergviken Rensfeldt, Thomas Hillman
Proceedings of the Weizenbaum Conference, "Challenges of Digital Inequality - Digital Education, Digital Work, Digital Life", Berlin, Germany, 2019, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

“The system shows us how bad it feels”: special educational needs assessment in North Rhine-Westphalia, Germany
Thomas Barow, Daniel Östlund
European Journal of Special Needs Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Wellbeing in Swedish Indigenous Sami Children and Young-People: Looking Back and Looking Forward
Susanne Garvis, Lotta Omma
Routledge Handbook of Indigenous Wellbeing, London, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Stigmatisation, identity, and educational exclusion in postindustrial societies: A qualitative synthesis of research from UK, Germany, and the Nordic countries
Dennis Beach, B. Fritzsche, M. Kakos
Diaspora, Indigenous, and Minority Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Chapter 21. Teachers' and families' perspectives in early childhood education and care: A reflection of 19 countries
Susanne Garvis, Sivanes Phillipson
Teachers' and Families' perspectives in early childhood education in the 21st Century Vol II, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Teachers' and families' perspectives in early childhood education and care in the 21st century
Sivanes Phillipson, Susanne Garvis
Teachers' and families' perspectives in early childhood education and care, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 81 - 90 av 4226

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/hitta-forskaren/?researchersPageNumber=8&selectedTab=2&publicationPageNumber=9&subjectId=50301
Utskriftsdatum: 2019-08-25