Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Hitta forskaren!

Välj ämne och hitta forskare och publikationer i vår forskningsdatabas.

Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Feedback and instructional guidance in healthcare simulation debriefings
Elin Nordenström
Göteborg, Acta Universitatis Gothoburgensis, Doktorsavhandling 2019
Doktorsavhandling

Support of language and communication in the 'Tambour situation' in Swedish preschools
Ann Nordberg
Early Child Development and Care, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

What’s next for Ed-Tech? Critical hopes and concerns for the 2020s
Neil Selwyn, Thomas Hillman, Rebecca Eynon, Giselle Ferreira, Jeremy Knox et al.
Learning, Media & Technology, Inledande text i tidskrift 2019
Inledande text i tidskrift

Måltiden i förskolan - enbart en rutinmässig handling?
Lena Ryberg, Louise Peterson, Torgeir Alvestad, Pia Williams
Paper presenterat vid Norsk barnehageforskningskonferanse i Stavanger 15-17/10 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Förskolans undervisning – att integrera lek, lärande och omsorg
Pia Williams, Elisabeth Mellgren
Paper presenterat vid Norsk barnehageforskningskonferanse, Stavanger 15-17/10 2019 , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Teacher educators' perceptions of their profession in relation to the digitalization of society
Anna Roumbanis-Viberg, Karin Forslund Frykedal, Sylvana Sofkova Hashemi
Journal of Praxis in Higher Education, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

The Rules of Violence: Young People’s Moral Work around Violence and Fighting
Sara Uhnoo
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth. Lunneblad J. (red.), Cham, Springer , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Är skolan demokratifrämjande?
Klas Andersson, Mikael J Persson, Pär Zetterberg
Stockholm, Forum för levande historia, Rapport 2019
Rapport

Visar 51 - 100 av 476

Namn Titel Organisation
Berndtsson, Inger Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Berndtsson, Åsa Statistiker Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Berntson, Martin Professor Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Bigsten, Airi Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Bille Lindström, Caroline Universitetsadjunkt Högskolan för scen och musik
Björck, Cecilia Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Björk, Klara Universitetsadjunkt Akademin Valand
Björklund, Camilla Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Björnberg, Alf Professor Institutionen för kulturvetenskaper
Wrethander, Marie Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Blossing, Ulf Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Booth, Shirley Professor emerita Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Borg, Martina Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Borger, Linda Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Borgström-Källén, Carina Universitetslektor Högskolan för scen och musik
Borthwick, Rose Projektsamordnare Konstnärliga fakultetskansliet
Bowman, Jason Universitetslektor Akademin Valand
Bradley, Linda Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Båth, Magnus Professor/1:e sjukhusfysiker Avd för radiofysik
Börjesson, Mattias Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Careborg, Karin Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Carlson, Marie Forskare Institutionen för svenska språket
Claesson, Silwa Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Coble, Mary Universitetslektor Akademin Valand
Cornell, Per Professor Institutionen för historiska studier
Cutas, Daniela Forskare Avdelningen för filosofi och filologi
Dafgård, Lena Pedagogisk utvecklare PIL Pedagogisk utveckling och interaktivt lärande
Dahlöf, Björn Oavlönad docent Avd för molekylär och klinisk medicin
Dellenborg, Lisen Universitetslektor Institutionen för vårdvetenskap och hälsa
Dodillet, Susanne Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Dovemark, Marianne Seniorforskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Ekbrand, Hans Universitetslektor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Ekström, Christina Universitetslektor Högskolan för scen och musik

Visar 51 - 100 av 476

Visar 31 - 40 av 4336

2019

Holistic peer analyses of National Tests in relation to the CEFR
Gudrun Erickson
Developments in Language Education: A Memorial Volume in Honour of Sauli Takala. Huhta, A., Erickson, G. & Figueras, N. (red.), Jyväskylä, EALTA & University of Jyväskylä, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

A “situated ethics” for researching teacher professionals’ emerging Facebook group discussions
Annika Bergviken Rensfeldt, Thomas Hillman, Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin, Louise Peterson
Designs for Experimentation and Inquiry: Approaching Learning and Knowing in Digital Transformation. Åsa Mäkitalo, Todd E. Nicewonger, Mark Elam (red.), New York, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Concepts, materiality and emerging cognitive habits: The case of calculating carbon footprints for understanding environmental impact.
Annika Lantz-Andersson, Geraldine Fauville, Emma Edstrand, Roger Säljö
Designs for Experimentation and Inquiry: Approaching Learning and Knowing in Digital Transformation. Åsa Mäkitalo, Todd E. Nicewonger, Mark Elam (red.), New York, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Plattor och appar i förskolan – utmaningar och didaktiska konsekvenser
Malin Nilsen
Svensklärarföreningens årsskrift 2018. Anna Nordenstam & Suzanne Parmenius-Swärd (red.), Stockholm, Natur och Kultur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Lärares samarbete i sociala mediegrupper.
Annika Lantz-Andersson, Mona Lundin
Digital kompetens för lärare. Anna-Lena Godhe, Sylvana Sofkova Hashemi (red.), Malmö, Gleerups, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Polarisering i skolfrågor: Förändringar i svensk opinion mellan 2014 och 2018
Sverker Lindblad
Storm och stiltje. Ulrika Andersson, Björn Rönnerstrand, Patrik Öhberg & Annika Bergström (red.), Göteborg, Göteborgs Universitet: SOM-institutet, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Participation and Mathematization in Introductory Algebra Classrooms: The Case of Sweden
Cecilia Kilhamn, Thomas Hillman, Roger Säljö
Encountering Algebra. A Comparative Study of Classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA. Kilhamn C., Säljö R. (red.), Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Researching classrooms in search of learning: Theoretical and methodological considerations
Roger Säljö, Maria Luiza Cestari
Encountering algebra: A comparative study of classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA. C. Kilhamn & R. Säljö (red.), Cham, Switzerland, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Encountering algebraic reasoning in contemporary classrooms: Epilogue
Roger Säljö, Cecilia Kilhamn
Encountering algebra. A comparative study of classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA. C. Kilhamn & R. Säljö (red.), Cham, Switzerland, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Förord. Vetenskaplighet i högre utbildning. Exempel från lärarutbildningen
Olof Franck
Vetenskaplighet i högre utbildning. Exempel från lärarutbildningen. Olof Franck (red.), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 31 - 40 av 4336

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/hitta-forskaren/?researchersPageNumber=2&selectedTab=2&publicationPageNumber=4&subjectId=50301
Utskriftsdatum: 2019-11-21