Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Utbildningsvetenskap - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Utbildningsvetenskap

Del av forskningsområdet Samhällsvetenskap

Senaste publikationer

Gifted and Talented Aboriginal Students in Australia
Susanne Garvis, Sally Windsor, Donna Pendergast
Handbook of Giftedness and Talent Development in the Asia-Pacific. Smith, Susen R. (red.), Singapore, Springer, Kapitel i bok 2020
Kapitel i bok

Étendue du vocabulaire et compréhension écrite – le français à l'université en Suède
Mårten Ramnäs
Bergen Language and Lingustics Studies, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Transformation, Distribution and Translation of Teacher Education Policy in Examination Practices for Prospective Primary and Secondary teachers
Ola Strandler, Catarina Player-Koro
Paper presented at the European Conference on Educational research (ECER), München, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The Rules of Violence: Young People’s Moral Work around Violence and Fighting
Sara Uhnoo
Policing Schools: School Violence and the Juridification of Youth. Lunneblad J. (red.), p. 153-172, Cham, Springer , Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

International science education
Thomas Karikari, Miriam Segura-Totten, Esperanza C. Cabrera, Diana E. Waturangi, Erin E. Barding et al.
Journal of Microbiology and Biology Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Lärandepraktikens olika förutsättningar för elever som lär på ett andraspråk i yrkesutbildning
Ingrid Henning Loeb
Att utveckla utbildningspraktiker. Analys, förståelse förändring genom teorin om praktikarkitekturer. Henning Loeb, I., Langelotz, L. & Rönnerman, K. (red.), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Existens och glipan mellan liv och värld som nödvändiga utgångspunkter för livsvärldsbaserad rehabilitering
Inger Berndtsson
Paper presenterat vid konferensen Existential Medical Humanities, 7-8 november, Södertörns Högskola, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

SVALA: Annotation of Second-Language Learner Text Based on Mostly Automatic Alignment of Parallel Corpora
Mats Wirén, Arild Matsson, Dan Rosén, Elena Volodina
CLARIN-2018 post-conference volume, Linköpings universitet, Linköping University Electronic Press, Linköpings universitet, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Visar 51 - 100 av 900

Namn Titel Organisation
Asp-Onsjö, Lisa Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Avril, Chloe Universitetslektor Institutionen för språk och litteraturer
Axberg, Ulf Universitetslektor Psykologiska institutionen
Axelson, Patrik Provutvecklare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Axelsson, Michael Professor Institutionen för biologi och miljövetenskap
Bach, Frank Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Backman, Christel Universitetslektor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Baeckström, Dan Forskare Avd för medicinsk kemi och cellbiologi
Barendregt, Wolmet Universitetslektor Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Barow, Thomas Universitetslektor, biträdande Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Bayati, Zahra Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Beach, Dennis Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Becevic, Zulmir Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Henriksson, Ingrid Universitetslektor Sektionen för hälsa och rehabilitering
Bengmark, Samuel biträdande professor Avdelningen för algebra och geometri
Bengtsdotter Katz, Viktoria Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Bengtsson, Jenny Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Bengtsson, Lars Universitetslektor Institutionen för fysik
Bengtsson, Mattias Universitetslektor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Bengtsson, Ulrika Universitetslektor Livssammanhang och hälsofrämjande vård
Bennet, Christian Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Berbyuk Lindström, Nataliya Universitetslektor Inst tillämpad IT, avd för kognition och kommunikation
Berg, Christina Professor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Berg, Linda Universitetslektor/sjuksköterska Lärande och ledarskap för hälsoprofessioner
Berg, Linda Universitetslektor/sjuksköterska Lärande och ledarskap för hälsoprofessioner
Bergenmar, Jenny Universitetslektor Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Bergentoft, Helene Universitetslektor, adjungerad Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Berggren, Caroline Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Torell, Viveka Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Berglindh, Ulla Språkhandledare Enheten för akademiskt språk
Berglund, Ingrid Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Bergman, Åsa Universitetslektor Institutionen för kulturvetenskaper
Bergviken Rensfeldt, Annika Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Berhanu, Girma Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Berndtsson, Inger Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Berndtsson, Åsa Statistiker Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

Visar 51 - 100 av 900

Visar 71 - 80 av 8483

2019

Researching classrooms in search of learning: Theoretical and methodological considerations
Roger Säljö, Maria Luiza Cestari
Encountering algebra: A comparative study of classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA. C. Kilhamn & R. Säljö (red.), Cham, Switzerland, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Encountering algebraic reasoning in contemporary classrooms: Epilogue
Roger Säljö, Cecilia Kilhamn
Encountering algebra. A comparative study of classrooms in Finland, Norway, Sweden, and the USA. C. Kilhamn & R. Säljö (red.), Cham, Switzerland, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Theorising compassion and empathy in educational contexts: What are compassion and empathy and why are they important?
Georgina Barton, Susanne Garvis
Compassion and Empathy in Educational Contexts. Barton G., Garvis S. (red.), Palgrave, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Förord. Vetenskaplighet i högre utbildning. Exempel från lärarutbildningen
Olof Franck
Vetenskaplighet i högre utbildning. Exempel från lärarutbildningen. Olof Franck (red.), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Understanding ethics of care
Liisa Uusimäki, Susanne Garvis
Compassion and Empathy in Education Contexts. Barton G., Garvis S. (red.), Palgrave, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

”Dynamic and stable, broad and deep” Cultural reproduction and strategies for widening participation in the Swedish kulturskola
Cecilia Jeppsson
Presentation vid konferensen Music and Art Schools in the Nordic Countries - role in education & cultural policy of the future. Anordnad av Nordisk Musik- och kulturskoleunion, Övrigt 2019
Övrigt

Teori och praktik för pedagogisk profession
Margaretha Häggström, Catarina Schmidt, Anna Udén, Eva-Lena Happstadius
Vetenskaplighet i högre utbildning. Franck, O. (red.), Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Kulturskolerelatert forskning i Norden – en översikt
A Rønningen, Cecilia Jeppsson, A Di Lorenzo Tillborg, H Backer Johnsen, F Holst
Norsk Kulturskoleråd, Statens Kulturråd (Sverige), Rapport 2019
Rapport

Barns tidlige skrivning - Nordiske perspektiver. En kunnskapsöversikt
Bente E. Hagtvet, Hilde Hofslundsengen, Elisabeth Mellgren
Genom texter och världar Svenska och litteratur med didaktisk inriktning - festskrift till Ria Heliä-Yllikallio. Höglund, H., Jusslin, S., Ståhl, M., Westerlund, A. (red.), Åbo, Finland, Åbo Akademis förlag, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Hållbar förändring
Karin Rönnerman
Att utveckla utbildningspraktiker. Analys, förståelse och förändring genom teorin om praktikarkitekturer. I. Henning Loeb, L. Langelotz & K. Rönnerman (red.) , Lund, Studentlitteratur, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 71 - 80 av 8483

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?