Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Förstelärarna har stärkt professionen
Gustaf Kastberg, Sanna Eklund
Pedagogiska magasinet, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

Förord till Religionskunskapsämnet i fokus - utmaningar och möjligheter, Jubileumsbok, Föreningen Lärare i Religionskunskap
Olof Franck, Emma Hall, Bodil Liljefors Persson
ISSN 0348-8918, Inledande text i tidskrift 2019
Inledande text i tidskrift

Religionskunskapsämnet i fokus - utmaningar och möjligheter. Jubileumsbok Föreningen Lärare i Religionskunskap
Olof Franck, Emma Hall, Bodil Liljefors Persson
ISSN 0348-8918, Special / temanummer av tidskrift 2019
Special / temanummer av tidskrift

DUTTA – Praktiknära forskning om de yngsta barnens taluppfattning och räknefärdigheter
Camilla Björklund, Hanna Palmér
SMDFbladet, Artikel i övriga tidskrifter 2019
Artikel i övriga tidskrifter

“Going on trial”: Teachers’ team performance in social media when facing a critical incident
Louise Peterson, Annika Lantz-Andersson, Thomas Hillman, Mona Lundin, Annika Bergviken Rensfeldt
Virtual Learning Sites as Languaging Spaces - Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes, Cham, Switzerland, Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Capturing Nordic identifications through participatory photography
Solveig Corner, Maria Forsius, Gunilla Holm, Elisabet Öhrn
Computer Supported Qualitative Research New Trends on Qualitative Research / Editors: Costa, António Pedro, Reis, Luís Paulo, Moreira, António, Springer, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Policy and childhood: making sense of systems
Sivanes Phillipson, Susanne Garvis
Policification of early childhood education and care: early childhood education in the 21st century volume III, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 401 - 450 av 479

Namn Titel Organisation
Schubring, Astrid Universitetslektor Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Sebestyen, Åsa Provutvecklare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Segolsson, Mikael Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sernhede, Ove Seniorforskare Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sheridan, Sonja Professor emerita Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sjödin, Sara Doktorand Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sofkova Hashemi, Sylvana Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Solli, Anne Forskare, biträdande Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sotevik, Solveig Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sternö, Linda Universitetslektor Akademin Valand
Storck Christensen, Ditte Doktorand Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Strietholt, Rolf Gästforskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sunnerstam, Maria Pedagogisk utvecklare PIL Pedagogisk utveckling och interaktivt lärande
Svensson, Allan Professor emeritus Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Swärd, Ann-Katrin Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sylvén, Liss Kerstin Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Säljö, Roger Seniorforskare Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Söderman, Alexandra Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Söderman, Johan Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Tallvid, Martin Universitetslektor, adjungerad Inst tillämpad IT, avd för lärande, kommunikation och IT
Taneja Johansson, Shruti Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Tanggaard, Ulla Universitetsadjunkt Högskolan för scen och musik
Tedeborg, Bengt O Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Tholin, Jörgen Forskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Thoutenhoofd, Ernst Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Thång, Per-Olof Seniorprofessor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Tobin, Gunnar Professor Sektionen för farmakologi
Tveita, Emma Universitetsadjunkt Högskolan för scen och musik
Udén, Anna Universitetsadjunkt Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Uhnoo, Sara Universitetslektor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Utterberg, Marie Doktorand Institutionen för tillämpad informationsteknologi
Uusimäki, Sirkka-Liisa Marjatta Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Wahlqvist, Mats Forskare Avd för samhällsmedicin och folkhälsa
Wahlström, Mattias Universitetslektor Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Wallengren Gustafsso, Catarina Universitetslektor Lärande och ledarskap för hälsoprofessioner
Wallerstedt, Cecilia Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Warnby, Marcus Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Weinmayr, Eva Maria Doktorand Akademin Valand

Visar 401 - 450 av 479

Visar 81 - 90 av 4361

2019

Folkbildning and creativity in leisure time hip-hop – Towards a pedagogy of trust
Johan Söderman
Making culture. Children’s and young people’s leisure cultures. Anna Sparrman (red.), Göteborg, Kulturanalys Norden, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Music as bildning: The impracticability of assessment within the Scandinavian educational tradition
Johan Söderman
The Oxford Handbook of Philosophical and Qualitative Assessment in Music Education. David J. Elliott, Marissa Silverman, and Gary E. McPherson (red.), Oxford University Press, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Ungas bildningsideal och lärande i kontrast till traditionell skola
Johan Söderman
Lärarprofession i en tid av förändringar. Eva Reimers, Martin Harling, Ingrid Henning Loeb och Karin Rönnerman (red.), Göteborgs universitet, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

"After lunch we offer quiet time and mediation”: Early learning environments in Australia and Finland through the lens of educators.
Heidi Harju-Luukkainen, Susanne Garvis, Jonna Kangas
Globalisation, transformation and cultures in early childhood education and care: reconceptualisation and comparison . Faas, S., Kasüschke, D., Nitecki, E., Urban, M., Wasmuth, H. (Eds.), UK, Palgrave, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Understanding cultural specific pedagogy and practices within Swedish ECEC.
Susanne Garvis, Johannes Lunneblad
Globalisation, transformation and cultures in early childhood education and care: reconceptualisation and comparison. Faas, S., Kasüschke, D., Nitecki, E., Urban, M., Wasmuth, H. (Eds.), London, Palgrave, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Re-Framing 'Spaces' for Educating Children with Autism: Perspectives from Urban India
Shruti Taneja Johansson
Education and Disability in the Global South: New Perspectives from Africa and Asia. Nidhi Singal, Paul Lynch, Shruti Taneja Johansson (red.), London, Bloomsbury Academic, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Advancing Simulation Pedagogy and Research
Hans Rystedt, Madeleine Abrandt Dahlgren, Li Felländer-Tsai, Sofia Nyström
Interprofessional Simulation in Health Care: Materiality, Embodiment, Interaction, Cham, Springer, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Systematic Quality Work in a Swedish Context
Karin Lager
Nordic Families, Children and Early Childhood Education. Garvis, S., Harju-Luukkainen, H., Sheridan, S., Williams, P. (Eds.), United States , Palgrave, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Education of Children with Disabilities: Changing Landscape of New Opportunities and Challenges
Nidhi Singal, Shruti Taneja Johansson, Paul Lynch
Education and Disability in the Global South: New Perspectives from Africa and Asia, London, Bloomsbury, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Formal–informal, exclusion–inclusion: An empirical investigation of Swedish music education
Cecilia Wallerstedt
Schools and Informal Learning in a Knowledge-Based World. J. Calvo de Mora & K. J. Kennedy (Eds.), London, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Visar 81 - 90 av 4361

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?