Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2013-08-15 14:34

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Pedagogik - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Pedagogik

Del av forskningsområdet Utbildningsvetenskap

Senaste publikationer

Socialisation and citizenship preparation in vocational education: Pedagogic codes and democratic rights in VET-subjects
Mattias Nylund, Kristina Ledman, Per-Åke Rosvall, Maria Rönnlund
British Journal of Sociology of Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Gender and choice - differentiating options in Swedish upper secondary STEM programmes
Johanna Mellén, Petra Angervall
Journal of education policy, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Developing Teachers: Adopting observation tools that suspend judgement to stimulate evidence-informed dialogue during the teaching practicum to enrich teacher professional development
Sally Windsor, Jeana Kriewaldt, Melanie Nash, Annika Lilja, Jane Thornton
Professional Development in Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Secondary School Biology Students’ Attitudes towards Modern Biotechnology Characterised using Structural Equation Modeling
Ola Nordqvist, Stefan Johansson
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Digital inquiry into emerging issues of public concern: Controversy mapping in a Swedish school context.
Åsa Mäkitalo, Mark Elam, Anne Solli, Sandra Ferraz Freire
Designs for experimentation and inquiry. Approaching learning and knowing in digital transformation. Åsa Mäkitalo, Todd E. Nicewonger, Mark Elam (red.), London, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Concepts, materiality and emerging cognitive habits: The case of calculating carbon footprints for understanding environmental impact.
Annika Lantz-Andersson, Geraldine Fauville, Emma Edstrand, Roger Säljö
Designs for Experimentation and Inquiry: Approaching Learning and Knowing in Digital Transformation. Åsa Mäkitalo, Todd E. Nicewonger, Mark Elam (red.), New York, Routledge, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Evaluating a high-stakes EFL speaking test: Teachers’ practices and views
Linda Borger
Moderna Språk, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Approaching writing and learning as interdependent processes
Åsa Mäkitalo
Learning, Culture and Social Interaction, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 351 - 400 av 484

Namn Titel Organisation
Ottemo, Andreas Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Pedersen, Helena Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Pendrill, Ann-Marie Professor Emeritus Institutionen för fysik
Peterson, Louise Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Pettersson, Monica Universitetslektor/sjuksköterska Lärande och ledarskap för hälsoprofessioner
Pihl, Agneta Doktorand Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Player- Koro, Catarina Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Pramling Samuelsson, Ingrid Seniorforskare Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Pramling, Niklas Professor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Pramling Samuelsson, Ingrid Seniorforskare Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Punzi, Elisabeth Universitetslektor Institutionen för socialt arbete
Reichenberg, Monica Seniorforskare Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Reichenberg, Olof Forskare Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Reis, Maria Universitetslektor Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Rinne, Ilona Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Riomar, Sandra Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Rocksén, Miranda Universitetslektor Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Rohdén, Helena Kommunikatör Svensk Nationell Datatjänst, SND
Rolfe, Victoria Doktorand Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Rosén, Monica Professor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Rovio-Johansson, Airi Professor Gothenburg Research Institute, GRI
Rudbäck, Niklas Doktorand Högskolan för scen och musik
Runesdotter, Caroline Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Rönnerman, Karin Universitetslektor Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Samuelsson, Katarina Universitetsadjunkt Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sandberg, Malin Doktorand Institutionen för svenska språket
Sandberg, Mattias Universitetslektor Avdelningen för kulturgeografi
Sandblom, Viktor Forskare Avd för radiofysik

Visar 351 - 400 av 484

Visar 21 - 30 av 4422

2019

Newly arrived migrant and refugee children and adolescents ́ contact with organized sports in Sweden
Owe Stråhlman, Konstantin Kougioumtzis, Stefan Wagnsson, Christian Augustsson, Göran Patriksson
Paper at the Building Bridges for Physical Activity and Sport. AIESEP International Conference 19-22/6, Adelphi University, Garden City, New York., Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Examining the changing relationship between socioeconomic status, opportunity to learn and achievement in mathematics and science
Victoria Rolfe, Rolf Strietholt, Kajsa Yang Hansen
Paper presented at ECER 2019 Hamburg, Germany, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Teachers leading teachers – understanding middle-leaders’ role and thoughts about career in the context of a changed division of labour
Åsa Hirsh, Ingela Bergmo-Prvulovic
School Leadership and Management, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The relation between students´ social and cognitive well-being and educational achievement in Swedish compulsory school
Alli Klapp, Thea Klapp
Paper presented at the European Conference on Educational Research (ECER), Hamburg, Germany, August 2019., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Erica Simon och folkhögskoleidéns universalitet
Caroline Runesdotter
Mimers forskarkonferens, november 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Turning school absence to presence or #11;Problematizing the problem with school attendance. NERA, Uppsala March 2019
Caroline Runesdotter, Helena Wallström, Katarina Samuelsson
NERA konferens i Uppsala, mars 2019, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Critical Animal Pedagogy: Explorations Toward Reflective Practice
Karin Gunnarsson Dinker, Helena Pedersen
Education for Total Liberation: Critical Animal Pedagogy and Teaching Against Speciesism, New York, Peter Lang, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Intelligence and knowledge: the relationship between preschool teachers' cognitive dispositions in the field of mathematics
L. Jenssen, S. Dunekacke, Jan-Eric Gustafsson, S. Bl?meke
Zeitschrift Fur Erziehungswissenschaft, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Hantverksvetenskap och vetenskapligt hantverk: Om utvärdering av lärandemål i hantverksinriktad högskoleutbildning
Gunnar Almevik
FormAkademisk, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 21 - 30 av 4422

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2013-08-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.gu.se/forskning/hitta-forskaren/?feedbackForm=true&returnAddress=http%3A%2F%2Fwww.gu.se%2Fforskning%2Fhitta-forskaren%2F%3FfeedbackForm%3Dtrue%26returnAddress%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.gu.se%252Fforskning%252Fhitta-forskaren%252F%253FresearchersPageNumber%253D8%2526selectedTab%253D2%2526print%253Dtrue%2526publicationPageNumber%253D3%2526feedbackForm%253Dtrue%2526returnAddress%253Dhttp%25253A%25252F%25252Fwww.gu.se%25252Fforskning%25252Fhitta-forskaren%25252F%25253FresearchersPageNumber%25253D5%252526selectedTab%25253D2%252526subjectId%25253D50301%2526recipientName%253DWebbredaktion%2526encodedEmail%253DaW5mb0BndS5zZQ%2526subjectId%253D50301%26recipientName%3DWebbredaktion%26encodedEmail%3DYW5uaWthLndhbGxAZ3Uuc2U%26researchersPageNumber%3D8%26selectedTab%3D2%26print%3Dtrue%26publicationPageNumber%3D3%26subjectId%3D50301&recipientName=Webbredaktion&encodedEmail=YW5uaWthLndhbGxAZ3Uuc2U&researchersPageNumber=8&selectedTab=2&publicationPageNumber=3&subjectId=50301
Utskriftsdatum: 2020-01-25