Tobias Andermann: "Advancing Evolutionary Biology: Genomics, Bayesian Statistics, and Machine Learning"

Naturvetenskap & IT

Disputation i ämnet Naturvetenskap, inriktning biologi.

Disputation
18 dec 2020
Plats
Institutionen för biologi och miljövetenskap, Hörsalen, Botanhuset, Carl Skottsbergs gata 22, Göteborg och via Zoom

Titel

Advancing Evolutionary Biology: Genomics, Bayesian Statistics, and Machine Learning.

Till avhandlingen i databasen Gupea

Opponent

Dr. Tracy A. Heath, Department of Ecology, Evolution, and Organismal Biology, Iowa State University, USA.

Betygsnämnd

Professor Vivi Vajda, enhetschef Paleobiologi, Naturhistoriska riksmuseet, Stockholm.

Professor Jens-Christian Svenning, Institut for Bioscience, Aarhus Universitet, Danmark.

Docent Alexander Suh, Evolutionsbiologiskt centrum, EBC, Organismbiologi, Uppsala universitet.

Ersättare

Docent Matthias Obst, institutionen för marina vetenskaper, Göteborgs universitet.

Ordförande

Professor Mari Källersjö, institutionen för biologi och miljövetenskap, Göteborgs universitet.

Zoom

Länk till Zoom-mötet