Överexponerad porträttbild med en siluett av ett ansikte
Foto: Emi Linna, ur verket Bambi

This Construction of Meaning - Master Students of Fine Art Photography from HDK-Valand

Kultur & språk
Student

I utställningen This Construction of Meaning har tio studenter på det konstnärliga masterprogrammet i fotografi vid HDK-Valand studerat och relaterat till affischformatet ur konceptuella och materiella synvinklar. Med utgångspunkt i diskussioner om affischformatets karaktär har studenterna återbesökt de allra mest grundläggande förutsättningarna för detta fenomen.

Utställning
25 sep 2021 - 13 nov 2021
Plats
Alingsås konsthall
Ytterligare information
Läs mer om
utställningen

Medverkande
Camilla Fredin Charlotta Gavelin Alexander Gustaf-Thompson Anna Julkunen Alexandra Lige Emi Linna Ela Polkowska Alberto Rossi Kristina Zetko Petronella Åslund
Bra att veta
Lördag 25/9 kl 12.00 invigs utställningen. Därefter följer samtal med studenterna. Konsthallen håller öppet kl 10-14

Torsdag 11/11 kl 17:30 diskuterar lärarna Niclas Östlind och Annika Elisabeth von Hausswolff utställningen. Samtalet ges på engelska eftersom masterutbildningen är internationell.
Arrangör
Alingsås konsthall/HDK-Valand