Kultur & språk
Samhälle & ekonomi

Håkan Karlsson presenterar sin kommande bok med historikern Tomás Diez Acosta.

Seminarium
30 sep 2020
Zoom

Håkan Karlsson presenterar sin kommande bok med historikern Tomás Diez Acosta kring amerikansk Kubapolitik, nu med fokus på Lyndon B. Johnson-eran: The Johnson Administration’s Cuba Policy: From “Dirty War” to Passive Containment (Routledge)

Utöver bokens tematiska innehåll kommer Håkan även att presentera det övergripande publiceringsupplägget han har för sin forskning som blir ett avstamp för en bredare seminariediskussion kring olika aspekter på publiceringsstrategier.

Seminarierna äger rum via Zoom (länk skickas ut till personalen vid Institutionen för historiska studier inför varje seminarium). Maila Christian Isendahl (christian.isendahl@gu.se) om du är extern och vill delta via Zoom.