The Ballad of Goodwill av Post Workers Theatre. Or, the lecturers lament at the demise of goodwill in the neoliberal university

Kultur & språk

Håller privilegiet att arbeta vid universitetet på att äventyras av den dominerande förhandlingskulturen inom samtida utbildning? Riskerar universitet att förlora personalens och studenternas välvilja? Undrar du ibland var vår goodwill slutar och vårt obetalt arbete börjar? Ett sångsymposium med Joanna Figiel, Jenni Hyde, Rajani Naidoo, Stevphen Shukaitis och sopranen Roxanne Korda.

Seminarium
29 apr 2021
10:00 - 17:00

The Ballad of Goodwill är planerad att sammanfalla med 1 maj - arbetarrörelsens internationella dag - och är ett experimentellt endagssymposium där en ny arbetarballad kommer att skapas gemensamt och sjungas av Roxanne Korda.

Deltagare i symposiet får lyssna på presentationer (på engelska) och bidra till skapandet av en ballad genom återberättelser, manus och diskussioner om de ofta dolda ekonomiska perspektiven av arbete baserat på goodwill inom akademin.

Läs mer om seminariet och arrangörer på engelska sidan.