Hoppa till huvudinnehåll
Bild
none
Länkstig

Taluppfattning i förskoleklass

Forskning
Utbildning & lärande

​​​​​​​Jessica Elofsson, från Linköpings universitet/Göteborgs universitet presenterar delar från interventionsprojektet TUFF (TalUppFattningFörskoleklass).

Seminarium,
Webinar
Datum
27 okt 2021
Tid
15:00 - 16:30
Plats
Online via Zoom.
Ytterligare information
Mer om forskargruppen
EMLA

Medverkande
​​​​​​​Filosofie doktor Jessica Elofsson, Linköpings universitet/Göteborgs universitet
Bra att veta
Seminariet är öppet för alla intresserade. Kontakta camilla.bjorklund@ped.gu.se för att få tillgång till Zoom-länk.
Arrangör
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

TUFF studeras hur elever i förskoleklass kan stöttas i sin utveckling av grundläggande taluppfattning genom riktad intervention. Projektets syfte är att utveckla och undersöka effekten av TUFF-interventionen med fokus på förskoleklasselevers utveckling av grundläggande taluppfattning. Projektet har potential att bidra med kunskaper kring hur lärare kan arbeta med matematik på ett medvetet och strukturerat sätt för att stötta elevernas taluppfattning och förbereda dem inför deras fortsatta matematiklärande i skolan. 

Seminariet arrangeras inom ramen för forskargruppen EMLA, Early Mathematics Learning and Awareness.