SOUND#5 - Stories to be told, 21 december till 21 januari

Kultur & språk
Student

Vad händer på ett stängt museum? Hur kan ljud leda till nya perspektiv och få oss att uppleva verk och rum på ett annat sätt? I Stories to be told utgår studenter på HDK-Valand från Göteborgs konstmuseum, både som plats och utifrån verk i museets samling. Detta sker bland annat genom ett undersökande av tomhet, vad det innebär att bli avporträtterad, perifera rum och ett gemensamt drömmande.

Utställning
21 dec 2020 - 21 jan 2021
Ytterligare information
Till
onlineutställningen

Medverkande
Medverkande studenter i utställningen är: Nadja Brecevic, Merlin Bresinski, Matilda Friman, Sunniva Hestenes, Moa Hjärtström, Ingrid Jacobsen, Robert Jacobson, Ivar Jansson, Ti Karlsson, Joseph Linderoth, Viggo Mattsson, Tine Renhorn Fernerud, Kristina Au

SOUND#5 - Stories to be told  är del fem i serien med ljudkonst i samlingarna på Göteborgs konstmuseum. Under perioden 21 december till 21 januari kan utställningen upplevas digitalt. Tidigare event i serien SOUND har ägt rum fysiskt på Göteborgs konstmuseum. Programpunkten är ett samarbete mellan HDK-Valand och Göteborgs konstmuseum – ett arbete som koordineras och cureras av konstnären Gustav Lejelind. Ansvarig lärare för sound är Samuel Malm.