Sound #7 – Ljud in. Ljud out.

Kultur & språk

Vad är ett naturligt ljud? Hur låter ett museum? I "Sound #7 – Ljud in. Ljud out." på Göteborgs konstmuseum kan man ta del av ett undersökande av atmosfärer och stämningar, berättande med ljud och experimenterande med audio-guidens form.

Utställning
11 dec 2021
11 jan 2022
Hela dagen
Göteborgs Konstmuseum

SOUND#7 är ett event där studenter på HDK-Valand presenterar ljudverk på Göteborgs konstmuseum. Utgångspunkten är verk i museets samling, olika teman och tidsperioder och även museets akustik. Verken går att ta del av på museets femte våning den 11-12 december och digitalt den 11 december 2021-11 januari 2022.

Utställningen är ett samarbete mellan HDK-Valand och Göteborgs konstmuseum – ett arbete som koordineras och cureras av konstnären Gustav Lejelind. Kursansvarig för Ljud är Samuel Malm.

Medverkande studenter:
Alfred Pohl