Två japaner som bugar mot varandra

Prova på att vara artig – på japanska?

Kultur & språk

Kom på en öppen prova-på-lektion i japanska med Yuka Gustafsson Okamoto som undervisar i japanska vid Göteborgs universitet.

Föreläsning
16 nov 2021
Plats
Världskulturmuseet, Trappan, Södra vägen 54

Medverkande
Yuka Gustafsson Okamoto

Kom på en öppen prova-på-lektion i japanska med Yuka Gustafsson Okamoto som undervisar i japanska vid Göteborgs universitet. Föreläsningen/workshoppen hålls i Trappan på Världskulturmuseet i anslutning till utställningen Kimono och kommer bland annat att handla om artighetsfraser och hur man konverserar hövligt, uppmärksamt och belevat på japanska. Vad ligger egentligen bakom artigheten i det japanska språket?

Prova-på föreläsningen är ett samarrangemang mellan Humanistiska fakulteten och Världskulturmuseet. Den är kostnadsfri men man måste reservera en plats.

Ett HUM om... är en föreläsningsserie som riktar sig till dig som är intresserad av att studera vid Humanistiska fakulteten eller som bara är intresserad av våra ämnen.