Den 21 mars anordnar Göteborgs universitet en konferens för att uppmärksamma Socialt arbetets internationella dag och FN:s dag internationella dag mot rasism.

Öppen konferens om revolutionära förändringar och antirasistiskt socialt arbete

Samhälle & ekonomi

Forskarplattformen MAGS anordnar den 21 mars 13-16.00 en konferens i Kafé Haga för att uppmärksamma Socialt arbetets internationella dag och FN:s internationella dag mot rasism. Dagen gästas av forskaren Masoud Kamali, samt forskarna Ariana Fernandez och Marianne Rugkåsa från Oslo universitet och avslutas med ett panelsamtal.

Konferens
21 mar 2023
Kostnadsfritt

Oslo universitet, Masoud Kamali
Institutionen för socialt arbete

Välkommen på konferens om revolutionära förändringar och antirasistiskt socialt arbete

Forskarplattformen MAGS vid Institutionen för socialt arbete anordnar den 21 mars 13-16.00 en konferens i Kafé Haga för att uppmärksamma Socialt arbetets internationella dag och FN:s internationella dag mot rasism.

Till forskningsplattformen MAGS forskning

Inbjudna är professorn Masoud Kamali som kommer att presentera sin senaste bok ”Revolutionary social Work” (på svenska) och forskarna Ariana Fernandez och Marianne Rugkåsa från Oslo universitet och som kommit ut med boken ”Antirasistiskt socialt arbete” (på norska).

Halvdagskonferensen är öppen för alla, ingen anmälan krävs.

Program:

13:00 - 13:15: Välkommen

13:15 - 14:00: Professor Masoud Kamali - Revolutionary Social Work 14:00 - 14:15

Paus 14:15 - 15:00: Ariana Fernandez och Marianne Rugkåsa - Antirasistiskt Socialt arbetet

15:00 - 15:15: Paus

15:15 - 16:00: Panelsamtal