Mattias Lennartsson: ”Differential forms and currents on non-reduced complex spaces with applications to divergent integrals and the dbar-equation”

Naturvetenskap & IT

Avhandling för filosofie doktorsexamen i matematik.

Disputation
22 jan 2021
Plats
Sal Pascal, inst för matematiska vetenskaper, Hörsalsvägen 1, Göteborg och via Zoom

Titel

“Differential forms and currents on non-reduced complex spaces with applications to divergent integrals and the dbar-equation”.

Till avhandlingen i databasen Gupea

Opponent

Professor Mattias Jonsson, Department of Mathematics, University of Michigan, USA.

Betygsnämnd

Professor Rikard Bögvad, Matematiska institutionen, Stockholms universitet.

Professor Milagros Izquierdo, Matematiska institutionen, Linköpings universitet.

Docent Gerard Freixas i Montplet, Institut de Mathematiques de Jussieu – Paris Rive Gauche, Frankrike.

Ersättare

Docent David Witt Nyström, institutionen för matematiska vetenskaper, Göteborgs universitet och Chalmers tekniska högskola.

Ordförande

Professor Mats Andersson, institutionen för matematiska vetenskaper, Göteborgs universitet och Chalmers tekniska högskola.

Länk till Zoom-mötet

Password: 956169