Lectura literaria, discusión grupal y competencia crítica en estudiantes universitarios de ELE

Kultur & språk

Emma Magnusson, doktorand i spanska, presenterar sitt pågående avhandlingsarbete.

Seminarium
1 feb 2023
Sal F412, Humanisten, Renströmsgatan 6

Bra att veta
Seminariespråk: spanska

Det är möjligt att delta via zoom; kontakta linda.flores@sprak.gu.se för länk
Arrangör
Institutionen för språk och litteraturer

Vid detta seminarium kommer jag att presentera mitt nuvarande avhandlingsprojekt om litteraturläsning, gruppdiskussion och kritisk kompetens bland universitetsstudenter i spanska, med fokus på metodologiska aspekter. Dessutom kommer att jag delge erfarenheter om ansökningsprocessen till Ethix, d.v.s. Etikprövningsmyndigheten. Välkomna!

En este seminario, presentaré mi actual proyecto de tesis sobre lectura literaria, discusión grupal y competencia crítica en estudiantes universitarios de ELE, focalizando en los aspectos metodológicos. Además, comentaré el proceso de solicitud de autorización en Ethix, es decir, el Departamento nacional de ética de la investigación. ¡Bienvenidos y bienvenidas!