Implementerings- och interventionsforsknings grupps möte

Samhälle & ekonomi

Till denna träff kommer Sabina Kapetanovic, Högskolan Väst presentera sin nystartat projekt, Trygga föräldrar, stöd till föräldrar med utländskt bakgrund som lever i social utsatthet med tonårsbarn som finansierades av FORTE inom ramen för satsningen Tillämpad välfärdsforskning 2020

Seminarium
6 okt 2020
Via Zoom

Bra att veta
Mötet kommer att sändas via Zoom. Den som vill få länken, vänligen kontakta Lyudmyla.Khrenova@gu.se

Gruppens medlemmar är doktorander och forskare från institutionen för socialt arbete, GU och LU samt psykologiska institutionen GU. Vi träffas vid ca fyra tillfällen per termin, två timmar vid varje tillfälle. Mer info hittar du på institutionens hemsida under forskargrupper. Forskargruppen har ett intresse att främja det praktiska arbetet inom socialt arbete genom att arbeta mot en ökad förståelse för hur förändringsarbetet bedrivs, hur arbetssätt utvecklas, hur det påverkar dem som är delaktiga i förändringsarbetet och vilka effekter insatserna har.
Vill du vara med i gruppen och nyfiken på vad som står på agendan vid nästa möte, hör av dig till Tina Olson (tina.olson@socwork.gu.se) eller Mikaela Starke (mikaela.starke@socwork.gu.se).
.