Porträttbild av Trinh T. Minh-ha
Trinh T. Minh-ha är hedersdoktor vid Konstnärliga fakulteten
Foto: Jean-Paul Bourdier

Hedersdoktor Trinh T. Minh-ha om filmen "What about China?"

Kultur & språk

Litteraturteoretiker Trinh T. Minh-ha är en hyllad filmskapare och utnämnd hedersdoktor Konstnärliga fakulteten, Göteborgs universitet. Nu besöker hon Göteborg för universitetets doktorspromotion och ger en föreläsning om sitt filmskapande.

Föreläsning
26 okt 2022
Auditoriumet, Röhsska museet, Vasagatan 39

Med anledning av att Trinh T. Minh-ha promoveras som hedersdoktor vid Göteborgs universitet håller hon en öppen föreläsning om sin filmiska praktik och forskning med särskilt fokus på hennes senaste film "What about China?".

Trinh T. Minh-ha håller till på på University och California, Berkley. Hon är professor vid institutionerna för retorik och genus- och kvinnostudier samtidigt som hon är verksam som filmskapare, författare och musikkompositör. Läs mer om Trinh T. Minh-ha här.

Föreläsningen är på engelska.