Disputation: Richard Georgi - "Political Imaginaries amidst a Peace Deferred. The Politics of Human Rights Activism in the 2016 Colombian Peace Process"

Richard Georgi försvarar sin avhandling i freds- och utvecklingsforskning.

Disputation
14 jan 2022
Zoom och Linnésalen, Seminariegatan 1B, Göteborg
Antal platser
För att minska smittrisken ombeds allmänheten att delta online.

Disputationen hålls på engelska.

Länk till webbinarium i Zoom: https://gu-se.zoom.us/j/68319078085?pwd=amw4Z0tKRjdReE1DUFJQTlJPK1hiZz09
Institutionen för globala studier

Disputation i freds- och utvecklingsforskning

Richard Georgi försvarar sin avhandling “Political Imaginaries amidst a Peace Deferred. The Politics of Human Rights Activism in the 2016 Colombian Peace Process".

Opponent

Dr. Neve Gordon, Professor of International Law and Human Rights, Queen Mary University of London.

Michael Schulz, institutionen för globala studier, Göteborgs universitet

Betygsnämnd

• Dr. Luis Eslava, Reader in International Law, University of Kent
  • Dr. Marie-Christine Doran, Professor of Political Studies, University of Ottawa
  • Dr. Bart Klem, institutionen för globala studier, Göteborgs universitet

Om deltagande

Disputationen äger rum i Linnésalen men på grund av den rådande situationen med covid-19 är platserna begränsade och allmänheten rekommenderas att delta online. Länk för online-deltagande läggs upp här i kalendariet dagen före disputationen.

Föranmälan vid närvaro i sal till ska skickas till: phd@globalstudies.gu.se