Disputation: Khashayar Naderehvandi, konstnärlig gestaltning

Forskning
Kultur & språk

Khashayar Naderehvandi disputerar med avhandlingen Vem vittnar för vittnet? – Det litterära verket som vittnesmål och översättning

Disputation
26 nov 2020
Plats

Bra att veta
Keywords: decoloniality, racism, poetry, exile, translation, testimony, artistic research

Fakultetsopponent: Professor Marcia Sá Cavalcante Schuback, Södertörns högskola

Länk till webinariet kommer att publiceras på hemsidan onsdag 25 november.

På grund av restriktioner i samband med COVID-19 sker disputationsakten med hjälp av videolänk (verktyget Zoom), där deltagare behöver tillgång till en dator och ett nätverk. För att garantera offentlighet har HDK-Valand en lokal där disputationen visas på storbildsskärm. För att begränsa smittspridningen gäller erbjudandet att ta del av disputationen via skärm i Aulan, HDK-Valand, Vasagatan 50, Göteborg, endast de som inte har tillgång till egen dator. Begränsat antal platser. Alla deltagare kommer att ges möjlighet att ställa frågor vid slutet av disputationen, via Zoom.
Arrangör
HDK-Valand