Kultur & språk

Seminarium
28 okt 2020
Zoom

Docent Karl-Johan Lindholm (Institutionen för arkeologi och antik historia, Uppsala universitet) använder exempel från projekten Contesting Marginality: The Boreal Forest of Inland Scandinavia and the Worlds Outside, AD – 1500 AD (VR) och TerraNova (Marie Skłodowska-Curie Actions) för att diskutera arkeologisk forskning som leder till policy-rekommendationer. Den här typen av tvär- och transdisciplinär forskning ger nya perspektiv på samverkan, och seminariet leder till en diskussion kring om och hur vår forskning kan bidra till policy.

Seminarierna äger rum via Zoom (länk skickas ut till personalen vid Institutionen för historiska studier inför varje seminarium). Maila Christian Isendahl (christian.isendahl@gu.se) om du är extern och vill delta via Zoom.