Chaoyi Gu: "Investigation of Exocytosis for a New Paradigm of Plasticity in Biological Systems using Electrochemistry and Mass Spectrometry Imaging"

Naturvetenskap & IT

Disputation i ämnet Naturvetenskap, inriktning kemi.

Disputation
4 jun 2021
Plats
Digitalt i Zoom. Disputationen går också att följa från sal ”10:an”, Kemihuset, Kemivägen 10, Chalmers, Göteborg.

Bra att veta
Lösenord till Zoom-mötet: 900112

Titel

"Investigation of Exocytosis for a New Paradigm of Plasticity in Biological Systems using Electrochemistry and Mass Spectrometry Imaging".

Till avhandlingen i databasen Gupea

Opponent

Professor Bhavik Patel, School of Pharmacy and Biomolecular Sciences, University of Brighton, United Kingdom.
Betygsnämnd

Professor Tautgirdas Ruzgas, institutionen för biomedicinsk vetenskap, Malmö Universitet.

Docent Johanna Höög, institutionen för kemi och molekylärbiologi, Göteborgs universitet.

Professor Sascha Ott, institutionen för kemi, Uppsala Universitet.

Ersättare

Professor Fredrik Westerlund, institutionen för Biologi och Bioteknik, Chalmers tekniska högskola.

Ordförande

Docent Per Malmberg, Kemi och kemiteknik, Analytisk kemi, Chalmers tekniska högskola.