Vinjett med texten AW med forskare över en kvällsbild på utsidan av Pustervik

AW med forskare: Hur mår vården?

Samhälle & ekonomi

Hur ser situationen egentligen ut och hur kan man komma tillrätta med problemen?

Föreläsning
1 dec 2021

Medverkande
Lotte Dellve, professor i arbetsvetenskap och docent i samhällsmedicin och folkhälsa. Expert på psykosocial arbetsmiljö och ledarskap.
Carl Dahlström, professor i statsvetenskap. Expert på kvalitet inom samhällsinstitutioner.
Hanna Gyllensten, docent i hälso- och sjukvårdsvetenskap. Expert på hälsoekonomi och personcentrerad vård.
MODERATOR: Mattias Hagberg, journalist och författare
Samhällsvetenskapliga fakulteten och Folkuniversitetet Göteborg

Massuppsägningar bland barnmorskor. Slutkörd IVA-personal i pandemins kölvatten. En vårdskuld att ta igen i form av bland annat uppskjutna operationer.

Dagligen kommer nya larmrapporter, men hur mår vården egentligen? Var är problemen som störst? Vad prioriteras och hur går det till? Vad behöver förbättras på kort och lång sikt?

Välkomna till AW med forskare!

För er som inte kan vara med på plats sänder vi eventet live via YouTube: https://youtu.be/DvUhzhOx-Wo

After work med forskare är ett samarbete mellan Folkuniversitetet och Samhällsvetenskapliga fakulteten vid Göteborgs universitet.