To the top

Page Manager: Webmaster
Last update: 9/11/2012 3:13 PM

Tell a friend about this page
Print version

Bortom ”Plant Blindness”:… - University of Gothenburg, Sweden Till startsida
Sitemap
To content Read more about how we use cookies on gu.se

Bortom ”Plant Blindness”: Att se växternas betydelse för en hållbar värld

Conference contribution
Authors Dawn Sanders
Eva Nyberg
Bryndis Snæbjørnsdóttir
Mark Wilson
Bente Eriksen
Margaretha Häggström
Published in Resultatdialog_VR_2019
Publisher Vetenskapsrådet
Place of publication Stockholm
Publication year 2019
Published at Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies
Language sv
Links https://gup.ub.gu.se/file/207981
Keywords växtblindhet, botaniska trädgårdar, lärarstudenter
Subject categories Arts, Biological Sciences, Educational Sciences

Abstract

För att elever ska utveckla en förståelse för växters betydelse är det viktigt att lärare kan förmedla kunskap om växter på ett intresseväckande sätt. Vi har använt oss av en teori om växtblindhet för att undersöka vilka kunskaper lärarstudenter har om växter och hur de relaterar till växter. För att göra det lättare för lärarstudenterna att identifiera växter har vi utvecklat specifika undervisningsverktyg. I vår studie spelar botaniska trädgårdar en nyckelroll.

Page Manager: Webmaster|Last update: 9/11/2012
Share:

The University of Gothenburg uses cookies to provide you with the best possible user experience. By continuing on this website, you approve of our use of cookies.  What are cookies?