To the top

Page Manager: Webmaster
Last update: 9/11/2012 3:13 PM

Tell a friend about this page
Print version

Kursintroduktion som akti… - University of Gothenburg, Sweden Till startsida
Sitemap
To content Read more about how we use cookies on gu.se

Kursintroduktion som aktivt lärtillfälle

Conference contribution
Authors Christel Backman
Sara Uhnoo
Mattias Wahlström
Published in Symposium Rum för lärande, 8-9 oktober, Västerås
Publication year 2018
Published at Department of Sociology and Work Science
Language sv
Keywords ALC, active learning classroom, högskolepedagogik, erfarenhetsutbyte, kursintroduktion
Subject categories Pedagogy, Didactics, Learning

Abstract

Kan man organisera en traditionell kursintroduktion som ett studentaktivt moment i ALC-sal? Ja det kan man. I den här presentationen får deltagarna ta del av vårt arbete med en kursintroduktion till en grundkurs i kriminologi (30hp, 6+0 studenter). Deltagarna får göra valda delar av kursintroduktionen och prova några av övningarna som vi använder. Vi kommer även presentera hur vi tänkt kring upplägget och varför vi valt att hålla kursintroduktionen i ALC-sal. Avslutningsvis går vi igenom de erfarenheter som vi gjort: - Studenterna har i utvärderingarna sagt att det är första gången som det känts meningsfullt att delta i en kursintroduktion - Studenterna har lärt känna varandra och lärarna under kursintroduktionen - Det har känts betydelsefullt som lärare att få interagera med studenterna vid första mötet och kunna skapa ett socioemotionellt ramverk - Vi har genom att använda olika övningar kunnat skapat oss en överblick över studenternas förkunskaper, förväntningar och farhågor

Page Manager: Webmaster|Last update: 9/11/2012
Share:

The University of Gothenburg uses cookies to provide you with the best possible user experience. By continuing on this website, you approve of our use of cookies.  What are cookies?