To the top

Page Manager: Webmaster
Last update: 9/11/2012 3:13 PM

Tell a friend about this page
Print version

Trovärdighet till salu?… - University of Gothenburg, Sweden Till startsida
Sitemap
To content Read more about how we use cookies on gu.se

Trovärdighet till salu?

Conference contribution
Authors Eva-Maria Svensson
Maria Edström
Published in MEG - Mediedagarna 2016. 7-8 april 2016, Göteborg.
Publication year 2016
Published at Department of Journalism, Media and Communication (JMG)
Department of Law
Language sv
Keywords yttrandefrihet, trovärdighet, journalistik
Subject categories Media and Communications, Law

Abstract

Vad händer när man inte längre kan se skillnad på journalistik och reklam? Är partnerstudios och native advertising vägen till svarta siffror eller undergräver det trovärdigheten? I såväl lagstiftning som självreglering förutsätts att skillnaden mellan journalistik och reklam är tydlig, men i praktiken ser det inte alltid så ut. I ett panelsamtal diskuteras olika konsekvenser av ett förändrat medielandskap. Medverkande: Elisabeth Trotzig/Reklamombudsman, Jonas Nordling/ Journalistförbundets ordförande, Maria Edström/lektor, JMG, GU, Eva-Maria Svensson/professor i rättsvetenskap, Juridiska institutionen, GU.

Page Manager: Webmaster|Last update: 9/11/2012
Share:

The University of Gothenburg uses cookies to provide you with the best possible user experience. By continuing on this website, you approve of our use of cookies.  What are cookies?