To the top

Page Manager: Webmaster
Last update: 9/11/2012 3:13 PM

Tell a friend about this page
Print version

Sociala medier avgör inte… - University of Gothenburg, Sweden Till startsida
Sitemap
To content Read more about how we use cookies on gu.se

Sociala medier avgör inte supervalåret

Newspaper article
Authors Marie Grusell
Lennart Hast
Published in Svenska Dagbladet
Issue 0505
Pages 1
ISSN 1101-2412
Publication year 2014
Published at Department of Journalism, Media and Communication (JMG)
Department of Business Administration, Marketing Group
Pages 1
Language sv
Links www.svd.se/opinion/brannpunkt/socia...
Keywords Sociala medier, politisk kommunikation, val 2014
Subject categories Media and Communications

Abstract

Med val till både EU och riksdagen kommer vi mötas av politiska budskap överallt; affischer, tv-reklam, valstugor och partiledardebatter etc. Redan nu utropas sociala medier som den vinnande kommunikationskanalen i årets valrörelse. Genom mediernas rapportering får vi uppfattningen om att sociala medier har stor relevans. Detta visas genom återkommande rapporter om partiers framgångar på sociala medier. Även partierna själva knyter stora förhoppningar till sociala medier som kommunikationskanal. Ett exempel på detta var att Socialdemokraterna via Facebook bjöd in till deltagande i Sveriges första digitala förstamaj-tåg. Men kommer verkligen sociala medier att bli årets valvinnare? Vi ställer oss tveksamma. Väljarna tycks vara lika ointresserade av politik som vanligt. Sociala medier kommer inte ändra på det.

Page Manager: Webmaster|Last update: 9/11/2012
Share:

The University of Gothenburg uses cookies to provide you with the best possible user experience. By continuing on this website, you approve of our use of cookies.  What are cookies?