Ann-Louise Ljungblad
SENIOR LECTURER
Department of Education and Special-
Pedagogisk takt synliggör komplexiteten i läraryrkets relationella
dimension
Ann-Louise Ljungblad, Ilona Rinne
Nordisk tidskrift for pedagogikk & kritikk - 2020-01-01 -
Pedagogical Tactfulness. A fundament in inclusive mathematics
education.
Ann-Louise Ljungblad
Educare - Vetenskapliga Skrifter - 2020-01-01 -
Pedagogical Relational Teachership (PeRT) - a multi-relational
perspective
Ann-Louise Ljungblad
International Journal of Inclusive Education - 2019-01-01 -
A Change of Interpersonal Relational Capital: Achieving equity through mentoring relationships and homework
activities
Ann-Louise Ljungblad, Girma Berhanu
Konferensbidrag, Inclusionkonferens Örebro, 2019 - 2019-01-01 -
Pedagogical Relational Teachership, (PeRT) - an approach to develop relational
proficiencies
Ann-Louise Ljungblad
Paper presented at ECER 2019, the European Conference on Educational Research in Hamburg. 3-6 September 2019 - 2019-01-01 -
Pedagogical Relational Teachership - A multi-relational
perspective
Ann-Louise Ljungblad
The future of education. Florence, Italy. Conference Proceedings, edited by Pixel. - 2018-01-01 -
Att skapa tillgänglighet till matematik - vilka är de pedagogiska utmaningarna (årskurs
1-3)
Ann-Louise Ljungblad, Helena Roos
- 2018-01-01 -
Att skapa tillgänglighet till matematik - vilka är de pedagogiska utmaningarna (årskurs
4-6)
Ann-Louise Ljungblad
- 2018-01-01 -
Att skapa tillgänglighet till matematik - vilka är de pedagogiska utmaningarna (årskurs
7-9)
Ann-Louise Ljungblad
- 2018-01-01 -
Relationellt lärarskap - om att möta skillnad och unika barn i
matematikundervisningen.
Ann-Louise Ljungblad
LAMIS konferens 25-27 juni 2018, Rojales, Spanien. - 2018-01-01 -
Relationellt lärarskap - och pedagogiska
möten
Ann-Louise Ljungblad
- 2018-01-01 -
Pedagogical tactfulness – a relational study about the incalculable in mathematics
teaching.
Ann-Louise Ljungblad
Paper presented at the 9th Nordic Research Conference on Special Needs Education in Mathematics. Vaasa, Finland. - 2018-01-01 -
Pedagogical Relational Teachership, PeRT – A multi-relational
perspective.
Ann-Louise Ljungblad
Paper presented at the 9th Nordic Research Conference on Special Needs Education in Mathematics. Vaasa, Finland. - 2018-01-01 -
National Chair Round Session Table – Inclusive Education in 3 Countries, Sweden, India and
Pakistan.
Ann-Louise Ljungblad
The 15th Biennial Conference of the International Association of Special Education, Addressing the Exceptional Needs of the Whole Child and Young Adult: Embracing the Future. 25-29th of June, Perth, Australia. - 2017-01-01 -
Relationellt lärarskap - att möta unika barn i
matematikundervisningen.
Ann-Louise Ljungblad
Proceeding, Nationell konferens - Sammen om uppdraget. Oslo: Matematikksenteret. - 2017-01-01 -
Takt och hållning – en relationell studie om det oberäkneliga i
matematikundervisningen.
Ann-Louise Ljungblad
Proceeding, Nordjysk Laese og Matematik Centers Matematikkonference, Matematik og matematikvanskeligheder: Relationer og sammenhaenge. Aalborg, Danmark. - 2017-01-01 -
Pedagogical Tactfulness in Inclusive
Education.
Ann-Louise Ljungblad
Proceedings of the 15th Biennial Conference of the International Association of Special Education, Addressing the Exceptional Needs of the Whole Child and Young Adult: Embracing the Future, 25-29th of June, Perth, Australia. - 2017-01-01 -
Takt och hållning - en relationell studie om det oberäkneliga i
matematikundervisningen
Ann-Louise Ljungblad
- 2016-01-01 -
Matematikens grunder - kvalitativ
kartläggning
Ann-Louise Ljungblad
- 2016-01-01 -
Ethical considerations and dilemmas in an ethnographic study - in respect to participating
children
Ann-Louise Ljungblad
ECER pre-conference Istanbul 2013 - 2013-01-01 -
Matematik och respekt - i
praktiken
Håkan Lennerstad, Ann-Louise Ljungblad
- 2012-01-01 -
The Importance of the Social Relationship in Teaching Mathematics – an Ethical Choice to Meet Pupils´
Differences.
Ann-Louise Ljungblad
Paper presented at ECER 2012 – the European Conference on Educational Research in Cadiz. - 2012-01-01 -
Matematik och respekt. Matematikens mångfald och lyssnandets
konst.
Ann-Louise Ljungblad, Håkan Lennerstad
- 2011-01-01 -
Ni kan räkna med oss. Matematik i
träningsskolan.
Linda Bergström, Agneta Lindblom, Ann-Louise Ljungblad, Annika Löfholm, Catarina Melker, Per Skoglund
- 2010-01-01 -
Matematik som
språkkurs.
Håkan Lennerstad, Ann-Louise Ljungblad
Konferensbidrag vid Matematikbiennalen i Stockholm - 2010-01-01 -
Mathematical Communication in
”Träningsskolan”
Ann-Louise Ljungblad
Paper presented at the 5th Nordic Research Conference on Special Needs Education in Mathematics. Challenges in teaching mathematics – Becoming special for all. University of Iceland: School of Education. - 2010-01-01 -
The Digit as an Artefact in the Mathematical
Discourse
Ann-Louise Ljungblad
Paper presented at the 4th Nordic Research Conference on Special Needs Education in Mathematics. Different Learners – Different Math? Vaasa, Finland. - 2007-01-01 -
Matematikens språk - verb och
substantiv
Håkan Lennerstad, Ann-Louise Ljungblad
Specialpedagogik - 2007-01-01 -
Matematik en mänsklig
rättighet
Ann-Louise Ljungblad
- 2006-01-01 -
Siffran som ett verktyg i våra
liv
Ann-Louise Ljungblad
Specialpedagogikk - 2006-01-01 -
En studie av hur barn använder siffror, tal och antal i en matematisk
diskurs
Ann-Louise Ljungblad
Magisteruppsats i specialpedagogik, Institutionen för pedagogik och didaktik - 2003-01-01 -
Att räkna med barn i specifika
matematiksvårigheter
Ann-Louise Ljungblad
- 2003-01-01 -
Att möta barns olikheter - åtgärdsprogram och
matematik
Ann-Louise Ljungblad
- 2003-01-01 -
Matematisk
Medvetenhet
Ann-Louise Ljungblad
- 2001-01-01