Till startsida
Webbkarta

Ett medielandskap, flera olika mediegenerationer

Öppen för allmänheten

Det svenska medielandskapet var länge präglat av pressen och public service, men har under det senaste kvartsseklet kommit att ackompanjeras av såväl kommersiell TV och radio som gratistidningar, datorer, mobiler och medieplattor. Idag ser medieanvändningen väsentligt olika ut bland olika generationer. Mediedygnet för en 40-talist är inte detsamma som för en 90-talist. Men är det verkligen befogat att tala om digitala klyftor?

Föredraget arrangeras i samarbete mellan Folkuniversitetet och Göteborgs universitet.

Boka plats via 031-10 65 52 eller www.folkuniversitetet.se

Föreläsare: Oscar Westlund, fil dr, JMG, Göteborgs universitet & IT-universitetet i Köpenhamn

Datum: 2013-02-14

Tid: 17:30 - 19:00

Kategorier: Populärvetenskap

Arrangör: Folkuniversitetet

Plats: Folkuniversitetet, Norra Allégatan 6

Evenemangslänk: Läs mer om Ett medielandskap, flera olika mediegenerationer

Ytterligare information:

Kontaktperson: Andreas Åhs

Telefon: 031-10 65 52

Till sidans topp