Så blir du en av oss

Vill du jobba på Göteborgs universitet? Vår checklista hjälper dig med information, både inför, under och efter du sökt en anställning.

Steg 1. Ansökan

För att söka en anställning vid Göteborgs universitet måste du registrera ett konto i vårt rekryteringssystem. Det är ditt ansvar att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att du har skickat in den senast klockan 23.59 sista ansökningsdag.

Registrera ett konto

För att påbörja din ansökan behöver du registrera ett konto i rekryteringssystemet. Med ett konto får du en överblick över dina ansökningar och kan återanvända information du tidigare registrerat.

Besvara frågor och bifoga dokument

Efter inloggningen kommer du till ansökningsformuläret för den anställning du vill söka. Var noga med att besvara obligatoriska frågor och bifoga obligatoriska dokument. Du kan spara din ansökan och fortsätta senare, om det sker inom ramen för ansökningstiden.

Registrera och skicka din ansökan

För att skicka din ansökan behöver du först godkänna att dina personuppgifter registreras och behandlas för rekrytering.  Du kan redigera din ansökan fram till ansökningstidens utgång, därefter är den låst och kan inte redigeras. När din ansökan är skickad får du en bekräftelse överst på sidan samt en bekräftelse till din e-postadress.

Steg 2. Urval

När ansökningstiden har gått ut går vi igenom alla inkomna ansökningar. Därefter väljer vi ut ett antal personer för intervju. Urvalet görs utifrån de krav som angivits i annonsen. Blir du en av dem vi vill träffa för en intervju kommer vi att ta kontakt med dig.

Inom Göteborgs universitet finns många olika typer av anställningar och rekryteringsprocessen kan därför variera beroende på vilken typ av anställning det rör sig om.

Steg 3. Erbjudande och anställning

Blir du erbjuden anställningen kommer du bli kontaktad för att komma överens om anställningsvillkor och startdatum.

Under din första period som nyanställd kommer du bli introducerad till din arbetsplats. Du kommer också gå en digital introduktionsutbildning där du får generell kunskap om vad universitetet är och vad du behöver förhålla dig till.

Varmt välkommen till Göteborgs universitet!

Vanliga frågor