Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Optimal Environmental Road Pricing and Daily Commuting Patterns

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Jessica Coria
Xiao-Bing Zhang
Publicerad i Transportation Research Part B: Methodological
ISSN 0191-2615
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för nationalekonomi med statistik, Enheten för miljöekonomi
Språk en
Ämnesord Air pollution, Road transportation, Road pricing, Pollution dispersion.
Ämneskategorier Nationalekonomi

Sammanfattning

Road pricing can improve air quality by reducing and spreading traffic flows. Nevertheless, air quality does not depend only on traffic flows, but also on pollution dispersion. In this paper we investigate the effects of the temporal variation in pollution dispersion on optimal road pricing, and show that time-varying road pricing is needed to make drivers internalize the social costs of both time-varying congestion and time-varying pollution. To this end, we develop an ecological economics model that takes into account the effects of road pricing on integrated daily commuting patterns. We characterize the optimal road pricing when pollution dispersion varies over the day and analyze its effects on traffic flows, arrival times, and the number of commuters by car.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?