Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Understanding and teaching critical thinking—A new approach

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Kristoffer Larsson
Publicerad i International Journal of Educational Research
Volym 84
Sidor 32-42
ISSN 08830355
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 32-42
Språk en
Länkar www.sciencedirect.com.ezproxy.ub.gu...
Ämnesord critical thinking, learning, pedagogy, phenomenography, teaching
Ämneskategorier

Sammanfattning

Developing students’ critical thinking is a major educational goal in societies around the world. In spite of this, the research community has had serious problems handling this highly prized goal. In reference to these problems, several issues have been discussed, one being the theory issue, where the theoretical development has been pointed out as insufficient, especially theory concerning the learning experience connected with the development of critical thinking. This article introduces the use of the phenomenographic theoretical approach in the field of critical thinking. Taking anempirical study as an illustrative example, the article shows how phenomenographic theory, in apromising way, could be used for understanding concrete expressions ofcritical thinking and designing teaching to develop students’ critical thinking.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?