Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Does corporate social responsibility reduce local bias?

Paper i proceeding
Författare Taylan Mavruk
Publicerad i IFABS Asia 2017 Ningbo China Conference. 31 August - 2 September, 2017, Nottingham.
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Företagsekonomiska institutionen, Industriell och Finansiell ekonomi & logistik
Centrum för finans
Språk en
Länkar https://papers.ssrn.com/sol3/papers...
Ämnesord Corporate social responsibility, information asymmetry, local bias, cumulative abnormal returns.
Ämneskategorier Företagsekonomi

Sammanfattning

This paper examines the relation between CSR news releases and local bias. I identify 44 CSR words (concepts) that are used in the previous literature and examine the effects when these words appear in the media. I find that CSR news releases reduce firm level local bias. Moreover, I show that the CSR news is positively related to the firm value. In the short-run of 3 calendar days CSR news predicts negative CARs. The CARs turn positive after day 3 and are persistent up to day 7. I identify some CSR concepts that consistently predict CARs. The words, ‘disaster aid’ and ‘risk minimizing’ consistently predict positive CARs. The word ‘biological diversity’ is the strongest negative predictor of CARs among all the CSR words and its effects are persistent up to 5 calendar days. Taken all together, firms do not seem to suffer financially for engaging in CSR activities.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?