Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Persuading Beyond Words: Visual Appeals in the 2014 European Election Campaign.

Kapitel i bok
Författare Tom Carlson
Bengt Johansson
Orla Vigsø
Publicerad i Holtz-Bacha C., Novelli E., Rafter K. (red.) Political Advertising in the 2014 European Parliament Elections
ISBN 978-1-137-56980-6
Förlag Palgrave Macmillan
Förlagsort London
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Språk en
Ämnesord visual communication, political communication, election posters, election spot ads, appeals, campaigns,
Ämneskategorier Annan humaniora, Medie- och kommunikationsvetenskap, Statsvetenskap

Sammanfattning

The chapter analyzes the use of visual appeals in the posters and spot ads produced by national parties or party coalitions in the 28 EU member countries in the campaign for the 2014 European Parliament election.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?