Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Young children as language policy-makers: studies of interaction in preschools in Finland and Sweden,

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Sally Boyd
Leena Huss
Publicerad i Multilingua - Journal of Cross-cultural and Interlanguage Communiciation
Volym 36
Nummer/häfte 4
Sidor 359-373
ISSN 0167-8507
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori
Sidor 359-373
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1515/multi-2016-0023
Ämnesord Finland, Sweden, preschool, bilingual, language policy, child agency
Ämneskategorier Lingvistik, Barnspråk, Tvåspråkighet

Sammanfattning

Introduction to Special issue on this topic

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?