Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Social learning for adaptive delta management: Tidal River Management in the Bangladesh Delta

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Mahmuda Mutahara
Jeroen F. Warner
Arjen E.J. Wals
M. Shah Alam Khan
Philippus Wester
Publicerad i International Journal of Water Resources Development
Sidor 1-21
ISSN 07900627
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 1-21
Språk en
Länkar www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080...
Ämnesord adaptive delta management, Bangladesh, participation, social learning, Tidal River Management
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap, Havs- och vattendragsteknik, Miljöledning

Sammanfattning

© 2017 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group The article analyzes Tidal River Management in Bangladesh from a social learning perspective. Four cases were investigated using participatory assessment. Knowledge acquisition through transformations in the Tidal River Management process was explored as an intended learning outcome. The study finds that social learning occurred more prominently at the individual stakeholder level and less at the collective level. For Tidal River Management to be responsive and sustainable, especially in times of increased uncertainty and climate vulnerability, more attention needs to be paid to coordination and facilitation of multi-level learning that includes all stakeholders.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?