Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Afterword - Ethical Literacies and Sustainability Education: Young People, Subjectivity and Democratic Participation

Kapitel i bok
Författare Arjen E.J. Wals
Publicerad i Ethical Literacies and Education for Sustainable Development
ISBN 978-3-319-49009-0 (hbk.) :
Förlag Palgrave
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Språk en
Länkar https://link.springer.com/content/p...
Ämnesord Environmental education , Sustainable development Study and teaching , Education Social aspects
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap, Filosofi, etik och religion

Sammanfattning

Afterword to a book edited by Olof Franck and Christina Osbeck that highlights challenging perspectives on how to embrace the development of sustainability education, and focuses on ethical dimensions which transcend the four key cornerstones that are often mentioned with reference to such an education: the ecological, the economic, the social and the cultural.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?