Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Media visibility and social tolerance: Evidence from USA

Rapport
Författare Hilda Ralsmark
Förlag University of Gothenburg
Förlagsort Gothenburg
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för nationalekonomi med statistik
Språk en
Ämnesord Media, Information and Knowledge, Economics of minorities, Crime
Ämneskategorier Nationalekonomi

Sammanfattning

I study the impact of media visibility of people of colour on the rate of hate crimes motivated by race or ethnicity in the United States. To do so, I construct a novel measure of state-level media visibility of people of colour between 2007 and 2013. Comparing state-level variation in the hate crime rate with a measure of the one-year lagged state-level variation in media visibility, I find that an increase in media visibility reduces the number of hate crimes. The effect is not larger in states that used to be pro-slavery, but larger in states that are more prone to spontaneous emotional outbursts of hate. The result, which is robust to several checks, is in the line with the argument that "visibility matters."

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?