Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

The Symbolic world of mathematics

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Thomas Lingefjärd
Djamshid Farahani
Publicerad i Journal of Research in Mathematics Education
Volym 6
Nummer/häfte 2
Sidor 118-135
ISSN 2014-3621
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 118-135
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.17583/redimat.2017.23...
Ämnesord Conceptual development, symbolical representations, interpretations
Ämneskategorier Annan matematik, Lärande

Sammanfattning

In understanding upper secondary school students’ interpretations of information in symbolic representations of a distance-time-relation, little attention has been paid to the analysis of the condition of the conceptual development related to utterances. Understanding this better can help improve the teaching of attribute and information in symbolic representations of different phenomena. Two theoretical perspectives have been used to conduct the analysis: Tall and Vinner's theoretical perspectives on learning and Gray’s & Tall’s theory of three mathematical worlds together with Hähkiöniemi’s interpretation of these three worlds. The findings provide evidence that a detailed analyse of student’s utterances show difference in quality related to student’s interpretations of a distance-time relation. The qualities were related to student’s concept images of functions and derivatives.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?