Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

72 timmar. En analys av en informationskampanj

Rapport
Författare Bengt Johansson
Orla Vigsö
ISBN 978-91-7383-738-5
Förlag Myndigheten för samhällsskydd och beredskap
Förlagsort Stockholm
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Språk sv
Länkar https://www.msb.se/Upload/Forebygga...
Ämnesord Riskkommunikation Kampanj Retorik Kampanjeffekter
Ämneskategorier Medie- och kommunikationsvetenskap

Sammanfattning

Rapporten utvärderar Göteborg stads informationskam panj 72 timmar. I undersökningen görs en retorisk analys av kampanjmaterialet, en enkätunder sökning av kampanjeffekter och ett experiment om inlärning av krisbudskap. I stort verkar kampanj ens syfte uppfyllts, men riskbudskapen kan förbättras genom att kampanjmaterialet i högre utst räckning kontextualiseras

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?