Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

The Swedish preschool quality

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Pia Williams
Sonja Sheridan
Publicerad i Paper presented at Early Childhood Care and Education Conference, Moscow, Russia. 10-13 May.
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Språk en
Länkar https://en.ecceconference.com/
Ämnesord Swedish preschool, quality, children, learning, development
Ämneskategorier Pedagogik

Sammanfattning

The quality of Swedish preschool varies giving children unequal conditions for wellbeing, to learn and develop. (Sheridan, et al., 2009). In recent years, the OECD (2015) has reported that the quality of Swedish preschools has declined, moving from first place within the OECD countries to now number three. Much angst has also been reported on increasing group sizes within preschools, high stress amongst preschool teachers, increasing child stress as well as many other issues (Sheridan, et al., 2014; Williams, et al., 2016).

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?