Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Pride and patronage - pay-what-you-want pricing at a charitable bookstore

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Christina Gravert
Publicerad i Journal of Behavioral and Experimental Economics
Volym 67
Sidor 1-7
ISSN 2214-8043
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för nationalekonomi med statistik
Sidor 1-7
Språk English
Länkar 10.1016/j.socec.2017.01.009
Ämnesord Field experiment, Pay-what-you-want, Charitable contributions, Self-image, online music, reciprocity, mechanism, identity
Ämneskategorier Ekonomi och näringsliv

Sammanfattning

''Pay-what-you-want" pricing has proven successful in some settings while failing to be profitable in others. I conduct a field experiment at a charitable bookstore to investigate what role the relationship between the customer and the seller could play in a pay-what-you-want price scheme. When subtly reminded of their participation in the store's membership program, members paid significantly more per book than without a reminder, while this reminder had no effect on non-members. Further, I find evidence that prices are sensitive to quantity chosen and evidence that is in line with a decay in prices over repeated purchases. (C) 2017 Elsevier Inc. All rights reserved.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?