Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

An Aesthetic and Ethical Perspective on Art-Based Environmental Education and Sustainability from a Phenomenological Viewpoint

Kapitel i bok
Författare Margaretha Häggström
Publicerad i Ethical Literacies and Education for Sustainable Development Young People, Subjectivity and Democratic Participation
ISBN ISBN 978-3-319-49010-6
Förlag Palgrave Macmillan
Förlagsort London
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Språk en
Länkar www.palgrave.com/gp/book/9783319490...
Ämnesord Life-world, Plant Blindness, Pupils, Capacity Horizon, Environmental Art, Embodiment, Empower.
Ämneskategorier Konst, Filosofi, etik och religion, Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

In this chapter I seek to understand the links between ethical and aesthetic teaching and learning tools in education concerning sustainability from a phenomenological perspective. Focusing on the phenomenological concepts Being-in-the-world, self-experience, horizon and object I discuss how to engage teachers and pupils in environmental issues from a holistic point of view. Aesthetic educational methods based on ethical aspects and environmental awareness may provide such holistic learning opportunity. Participation and involvement in such teaching and learning contexts might create a shift in perspective to bring plants to the forefront and thus challenge plant blindness.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?