Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

What Would Physical Educators Know About Movement Education? A Review of Literature, 2006–2016

Forskningsöversiktsartikel
Författare Dean Barker
Helene Bergentoft
Gunn Nyberg
Publicerad i Quest
Sidor 1-17
ISSN 00336297
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Sidor 1-17
Språk en
Ämnesord Analogy, hermeneutics, motor learning, movement capability, skill
Ämneskategorier Pedagogik

Sammanfattning

This review article identifies the conceptual underpinnings of current movement research in physical education. Using a hermeneutic approach, four analogies for movement education are identified: the motor program analogy, the neurobiological systems analogy, the instinctive movement analogy, and the embodied exploration analogy. Three issues related to logical consistency and its relevance for movement education are raised. The first relates to tensions between the analogies and educational policy. The second concerns differences among the four analogies. The third issue relates to the appropriateness of specific analogies for dealing with certain movement contexts. In each case, strategies for improvement are considered. The article concludes with a brief summary, along with reflections on issues that require further attention.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?