Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Reciprocity networks and the participation problem

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Martin Dufwenberg
Amrish Patel
Publicerad i Games and Economic Behavior
Volym 101
Sidor 260-272
ISSN 0899-8256
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för nationalekonomi med statistik
Sidor 260-272
Språk English
Länkar doi.org/10.1016/j.geb.2015.08.006
Ämnesord Discrete public good, Participation, Reciprocity networks, Coordination, Cost-sharing, discrete public-goods, voluntary contributions, rebate rules, provision, cooperation, competition, fairness, altruism, games, Business & Economics
Ämneskategorier Ekonomi och näringsliv

Sammanfattning

Reciprocity can be a powerful motivation for human behaviour. Scholars have argued that it is relevant in the context of private provision of public goods. We examine whether reciprocity can resolve the associated coordination problem. The interaction of reciprocity with cost-sharing is critical. Neither cost-sharing nor reciprocity in isolation can solve the problem, but together they have that potential. We introduce new network notions of reciprocity relations to better understand this. (C) 2015 Elsevier Inc. All rights reserved.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?