Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Posters: From Announcements to Campaign Instruments

Kapitel i bok
Författare Christina Holtz-Bacha
Bengt Johansson
Publicerad i Holtz-Bacha C. & Johansson B. (eds.). Election Posters Around the Globe
Sidor 1-12
ISBN 978-3-319-32496-8
Förlag Springer International Publishing
Förlagsort Cham
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Sidor 1-12
Språk en
Ämneskategorier Medie- och kommunikationsvetenskap

Sammanfattning

The emergence of political posters dates back to the revolutions of the outgoing eighteenth and the nineteenth century. The availability of lithographic flat printing at the end of the nineteenth century accelerated the production of posters. The new technology was also the step towards large-sized posters and a growing importance of pictorial posters and thus provided an impetus for their modernization. Electoral posters finally made their entrance with the emergence of political parties and the ensuing competition among them. Even though other media developed and became attractive for campaigners, electoral posters kept their role in many countries around the world and defended their position in the electoral advertising of parties and candidates.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?