Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Reklam är inte vad det en gång var.

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Oskar Broberg
Marcus Gianneschi
Publicerad i Ekonomisk Debatt
Volym 44
Nummer/häfte 8
Sidor 55-66
ISSN 0345-2646
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Institutionen för ekonomi och samhälle
Centrum för konsumtionsvetenskap (CFK)
Sidor 55-66
Språk sv
Länkar www.nationalekonomi.se/sites/defaul...
Ämnesord reklam, marknadskommunikation, Sverige, ekonomisk historia
Ämneskategorier Företagsekonomi, Ekonomisk historia

Sammanfattning

Företagens sätt att förhålla sig till starka varumärken och reklam har genomgått lika stora förändringar som samhällsekonomin i stort under de senaste årtiondena. Det som en gång var reklam – annonser i dagstidningar – har i dag blivit marknadskommunikation integrerad i företagens totala värdekedjor. Vi beskriver utifrån ett historiskt material hur medielandskapet har vuxit och tekniken har genomgått snabba skiften, vilket har skapat entreprenöriella möjligheter i gränslandet mellan reklam och media, men även lett till utmaningar för det rådande regleringssystemet.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?