Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Children’s ongoing and relational negotiation of informed assent in child–researcher, child–child and child–parent interaction

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Stina Ericsson
Sally Boyd
Publicerad i Childhood
Volym 24
Nummer/häfte 3
Sidor 300-315
ISSN 0907-5682
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori
Sidor 300-315
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1177/0907568216688246
Ämnesord Assent, children’s participation, informed consent, interaction, research ethics
Ämneskategorier Lingvistik, Etik, Sociologi (exklusive socialt arbete, socialpsykologi och socialantropologi)

Sammanfattning

Contemporary considerations of childhood research ethics recognize children’s competence and agency, their rights to be informed about research and their capabilities to negotiate participation. There is also a recognition of children’s assent as ongoing and formed in the relationship with the researcher. Drawing on two different data sets, we investigate information and assent as they appear in child–researcher, child–child and child–parent interactions. We argue for the need to pay attention to participants’ own meaning-making with regard to informed assent, and show how the presence or non-presence of the researcher in data collection may affect information and assent.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?